Promet
UVAŽAVANJE STRUČNOSTI I STRATEŠKO PLANIRANJE
Nedopustivo je dalje nastaviti s ad hoc praksom rješavanja prometnih problema uzrokovanih povećanim obuhvatom prometa vozila i pješaka tijekom sezone bez prethodne izrade strateških dokumenata koji bi odredili viziju razvoja grada. Stoga se sveobuhvatna prometna studija, koja bi ponudila cjelovit prijedlog rješenja prometa u Gradu Dubrovniku, mora osloniti na strateške dokumente koje je potrebno prethodno donijeti jer prometna infrastruktura mora biti usklađena s prometnim potrebama koje proizlaze iz Strateškog plana razvoja turizma i Plana upravljanja Gradom Dubrovnikom. Kada ti dokumenti budu izrađeni, znat ćemo, primjerice, je li metro na liniji Mokošica – Sv. Jakov rješenje i koje su optimalne faze gradnje ili će se najboljim pokazati neko drugo rješenje.
U međuvremenu, Grad Dubrovnik mora:
- naručiti stručnu analizu postojećih prometnih rješenja
- Pokrenuti javni postupak donošenja niza urbanističkih i prometnih rješenja kojima će se u što kraćem roku poboljšati kvaliteta života domicilnog stanovništva
ODRŽIVOST I KVALITETA ŽIVOTA
Kako izrada cjelovite prometne studije ne može uslijediti prije prihvaćanja temeljnih strateških dokumenata razvoja, Grad Dubrovnik mora ponuditi hitna rješenja u području prometa koja će kratkoročno:
- Smanjiti utjecaj stihijskog povećanja prometa
- Postupno rasteretiti Ploče i Pile od prometa autobusa
- Uvesti stalno rotirajuću gradsku liniju mini-autobusa na električni pogon na liniji Pile – Čingrija i Ploče – Hotel Belvedere
- Osigurati Park&Ride lokaciju na zapadnom ulazu u Dubrovnik
- Poboljšati povezanost prigradskih naselja i grada
- Povezati novo naselje u Mokošici s mostom Dubrovnik
- Stvoriti zakonske uvjete za brodsko povezivanje Elafita s kopnom, a lokacije utvrđenih lučkih područja sukladno redu plovidbe povezati s javnim gradskim prijevozom na linijama kojima će se prikladno povezati prigradska naselja (Brsečine, Trsteno, Orašac, Zaton i Lozica)
- Sanirati postojeće ceste prema gornjim selima Orašca
- Poboljšati kvalitetu prometa u mirovanju
- Odluku o parkiranju po potrebi ju usklađivati s potrebama i primjedbama građana i struke
- Izvršiti hitnu analizu lokacija u Mokošici za gradnju garaža
- Poticati mjere energetski učinkovitog i ekološki prihvatljivih rješenja u prometu
- U roku od najviše 5 godina sve postojeće autobuse na gradskim linijama zamijeniti manjim autobusima na električni pogon
- U roku od najviše 5 godina sva taksi vozila pokretana diesel ili benzinskim gorivom zamijeniti vozilima na hibridni ili električni pogon
- Razraditi sustav olakšica za taksi prijevoznike kako bi ih se stimuliralo na kupovinu ekološki prihvatljivijih vozila
- Subvencionirati kupovinu ekološki prihvatljivijih vozila
- U roku od najviše 5 godina zamijeniti do 50 % vozila na gradskim prometnicama vozilima na hibridni ili električni pogon
- Raznim mjerama (olakšice, besplatni parking, plaćen tehnički pregled/ besplatno osiguranje…) poticati tvrtke i građane kako bi ih se stimuliralo na kupovinu ekološki prihvatljivijih vozila .
- Povećati sigurnost sudionika u prometu
- Smanjiti brzinu prometa na gradskim cestama u skladu sa zakonskim ovlastima
- Realizirati sanaciju dijela Jadranske magistrale od mosta Dubrovnik do petlje na Ilijinoj glavici, uz izgradnju pripadajućih nogostupa i pothodnika
- Sanirati ceste, nogostupe i skaline u manje frekventnim dijelovima grada
DIJALOG
Prijedloge navedenih prometnih i komunalnih rješenja izradit će stručnjaci, nadležni UO će ih uputiti na javnu raspravu, a konačno rješenje koje će biti doneseno pred Gradsko vijeće bit će ono oko kojeg se postigao konsenzus struke, zainteresiranih građana i udruga.
U okviru nadležnog Upravnog odjela organizirat ćemo službu koja će zaprimati prijedloge stručnjaka, predstavnika gradskih kotara i mjesnih zajednica, građana i udruga, raspraviti s njima o opravdanost ili hitnost prijedloga i proslijediti prijedloge na odlučivanje Gradskom vijeću.
AKTIVAN GRAĐANIN
Kako bi se u proces donošenja rješenja problema prometa uključili građani, Grad Dubrovnik mora poticati stanovnike gradskih kotara i mjesnih odbora da u okviru svojih mikro lokacija ponude prijedloge rješavanja problema parkinga i prometa. Na građanima je da odaberu predstavnike u lokalnoj zajednici koji će biti u službi zajednice, a na Gradu Dubrovniku je osigurati građanima odgovarajuće alate za sudjelovanje (više u IT dijelu programa) i provoditi zakonsku kontrolu nad radom Gradskih kotara i Mjesnih odbora. Posebno aktivnu ulogu građana i udruga očekujemo u rješavanju problema sigurnosti u prometu djece.